پيش بيني هاي جالب در مورد ماشين هاي نسل آينده

آمار مطالب

کل مطالب : 1892
کل نظرات : 72

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 42
باردید دیروز : 145
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 17925
بازدید سال : 78935
بازدید کلی : 403633
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : دو شنبه 19 اسفند 1392
نظرات

 ليست مربوط به پيش بيني نسل آينده خودروها بدون اشاره به امكان پيدايش يك ماشين با قابليت پرواز، نمي تواند ليست كاملي باشد.اين امر در آينده اي بسيار نزديك به وقوع خواهد پيوست. به طوري كه هم اكنون نيز كمپاني هلندي PA-V،خودرويي سه چرخ به نام PAL-V One (Personal Air and Land Vehicle) توليد كرده است كه قادر به سفر بر روي  زمين و هوا ست.اين خودرو تك سرنشينه قادر است تا با سرعتي بالغ بر 125 مايل بر روي زمين حركت نماييد و اين در حالي است كه برد پروازي آن  280 مايل و با توان صعود 800 فوت در دقيقه مي باشد.

 

صاحبان اين خودرو در اروپا و امريكا بايد قبل از استفاده از اين خودرو مجوز ورزش هاي حمل و نقل هوايي را كسب نمايند.

 

 

2- ماشين شما مجهز به سامانه كنترل از راه دور پاركينگ مي باشد.

 

در آينده اي نزديك بسياري از ماشين ها به سامانه كنترل از راه دور پاركينگ مجهز خواهند شد.هم اكنون شركت خودروسازي BMV  در فرايند بازبيني و پالايش عملكرد اين سامانه است كه از ابتداي سال 2006 طرح آن ارائه شده است.هدف اين فناوري آن است تا اين امكان را به رانندگان بدهد تا از ماشين خود پياده شوند و اجازه دهند تا خودرو ما بقي كار را خود انجام دهد.فعال سازي سامانه پارك اتوماتيك اين امكان را فراهم مي نمايد تا خودرو با استفاده از سيستم هاي سنسوري( گيرنده)  خود به طور اتوماتيك خود را در نزديك ترين پاركينگ پارك نمايد.

 

 

 

 

3- ماشين شما سبك تر از ماشين فراري هيبريدي خواهد بود.

 

 

در آينده نزديك، شركت فراري قصد دارد يك خودروي هيبريدي سوپر اسپورت موسوم به HY-KERS  را روانه بازار نمايد.اين ماشين ها با استفاده از تكنولوژي جديد خود مصرف سوخت را كاهش و كارايي را افزايش مي دهند.به علاوه استفاده از اين تكنولوژي سبب مي شود تا تاثيرات سوء كم تري به محيط زيست وارد شود. اين ماشين با الهام از فرراري فيوران1GTB 599   طراحي شده است كه علت آن را مي توان در مركز ثقل پايين اين خودرو و حفظ فضاي داخلي آن دانست.آنچه شگفت آور است وزن موتور HY-KERS مي باشد كه تنها 88 پوند وزن  دارد و 111 اسب بخار قدرت توليد مي كند و قادر است تا در كمتر از 5/3 ثانيه سرعت خود را از صفر به شصت كيلومتر در ساعت برساند.فناوري سيستم بازيابي انرژي جنبشي كه شركت فراري قبلا آن را در مسابقات فرمول يك بكار برده بود در طراحي اين ماشين مورد استفاده قرار گرفته است.

 

 

 

 

.

 

 

 

4- ماشين شما داراي لاستيك هوشمند خواهد بود

 

 

ممكن است شما كاملا از عملكرد لاستيك ماشينتان راضي نباشيد.گاهي اوقات بعضي از مردم در حالي كه عاج لاستيك هاي آنها فرسوده شده است و يا اينكه  لاستيك ماشينشان فاقد ميزان باد كافي است، مايل ها  رانندگي مي كنند تا سرانجام در كنار جاده درمانده متوقف بشوند. اما اين وضعيت مي تواند در سال هاي آينده با معرفي تاير هوشمند كه مجهز به حسگرهاي است كه مي تواند ميزان فشار،دما و بار را اندازه گيري نمايد تغيير يابد.

 

 

اين لاستيك ها چنانچه بار وارده را سنگين تر از حد معمول تشخيص دهند به گونه اي كه نيازمند تغيير فشار باشد،به راننده هشدار مي دهند.بعلاوه اين لاستيك ها قادرند چنانچه عاج هاي تاير از بين رفته باشند،زمان تغيير آن را به راننده يادآوري نمايند.قابليت اين لاستيك ها در شناسايي وضعيت هاي مختلفي كه فرد در آن رانندگي مي كند قابل توجه مي باشد. بنابراين راننده از تمام موارد لازم به منظور به حداكثر رساندن بهره وري و ايمني خودرو خود اطلاع كافي خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5- ماشين شما مجهز به شتاب دهنده هوشمند خواهد بود

 

پدال هاي شتاب دهنده هوشمندي به نام ( AFFP) در حال توليد است كه قابليت هاي نويني را به ماشين هاي نسل آينده خواهد بخشيد.اين فناوري قادر است تا خطرات بالقوه را به راننده هشدار دهد و بهره وري سوخت مورد استفاده را افزايش دهد.در اين تكنولوژي از سيگنال هاي بازخورد لمسي براي كمك به راننده در پدال ها استفاده مي شود.مزيت استفاده از اين فناوري در اين است كه رانندگان پاسخ بهتري به بازخورد مستقيم از پدال در مقايسه با مشاهدات و يافته هاي بصري مي دهند و اين امر به رانندگان اجازه مي دهد تا تمركز بيشتري بر اطراف خود در هنگام رانندگي داشته باشند.

 

 

6- ماشين شما مجهز به سيستم فرمان هوشمند خواهد بود.

 

 

بي ترديد ضريب امنيت خودروها با اضافه شدن سامانه كمكي هدايت در مواقع ضروري افزايش خواهد يافت و مي تواند مكمل مناسبي براي سيستم هاي ترمز اضطراري در خودروها باشد.

 

 

هنگامي كه يك ماشين ديگر زمان لازم براي توقف به منظور جلوگيري از يك تصادف را ندارد اهميت استفاده از اين سيستم بيش از پيش آشكار مي شود.زيرا با بهره مندي از آن فرمان خودرو در يك مسير امن تر قرار خواهد گرفت.اين اقدام به واسطه فرمان الكتريكي صورت خواهد گرفت كه با توجه به جهت به تنظيم گشتاور مي پردازد و سپس بر اساس آن حركت فرمان مناسب را نشان مي دهد.از اين رو از آنجايي كه بسياري از وسايل نقليه در حال حاضر با فن آوري مورد نياز براي اجراي نمودن اين سيستم مجهز شده اند،مي توان اميدوار بود تا خودروها با هزينه اي اندك از سيستم كمكي هدايت برخوردار شوند.

 

 

 

7- ماشين هاي شما به سيگنال هاي ترافيك پاسخ خواهند داد.

 

 

براي دستيابي به اين فناوري مجددا شركت خودروسازي آئودي در حال تكميل سامانه مديريت ترافيك در خودروهاي خود مي باشد.در اين فناوري سيگنال هاي مربوطه از چراغ راهنما به ماشين مي رسد و به راننده اطلاعات ضروري درباره سرعت مجاز حركت را اطلاع مي دهد. و يا اينكه قبل از آنكه راننده به چراغ راهنمايي بعدي برسد به او خبر مي دهد كه چه مقدار زماني بايد منتظر شود تا چراغ قرمز به چراغ سبز تغيير يابد.اين فناوري موجب صرفه جويي در وقت و هزينه رانندگان خواهد شد." اين سيستم با كمك به روان تر شدن جريان ترافيك در سطح خيابان‌ها زمان متوقف ماندن اتومبيل‌ها در ترافيك با موتور روشن را كاهش داده و به اين ترتيب ميزان توليد گازهاي آلاينده را نيز پايين مي‌آورد‌. مراحل اوليه اين طرح در شهر Ingolstadt يعني همان شهري كه آئودي در آن به توليد خودرو مي‌پردازد، اجرا شده است و هم ‌اكنون نيز به صورت پايلوت 46 چراغ راهنمايي در سطح اين شهر به يك شبكه مشترك وصل شده‌اند تا به اين ترتيب، محصول جديد آئودي مورد تست قرار بگيرد.

 

 اين سيستم با بررسي ميزان ترافيك در خيابان‌ها و تركيب اطلاعات حاصل از آن با سيكل چراغ‌هاي راهنمايي، به نوعي زمان انتظار پشت هر چراغ را طوري تنظيم مي‌كند، تا جريان ترافيك در خيابان‌هاي شلوغ‌تر سريع انجام گيرد‌. با اين كار چراغ‌هاي راهنمايي به صورت هوشمند به تعيين مسير خودروها در چهارراه‌ها مي‌پردازند. اين كار خود باعث افزايش متوسط سرعت اتومبيل‌ها در سطح خيابان‌ها و به تبع آن كاهش مصرف سوخت مي‌گردد. با اين وجود شركت آئودي هنوز رقم دقيقي در مورد ميزان كاهش مصرف سوخت و توليد آلاينده‌ها اعلام نكرده است‌. همگام با چراغ‌هاي راهنمايي‌، در تعدادي از چهار راه‌هاي اين شهر دستگاه‌هايي نصب شده كه مي توانند با خودروهاي آزمايشي ساخته شده توسط آئودي ارتباط برقرار كنند‌. اين دو خودرو عبارتند از يك آئودي A5 و يك آئودي A6‌. در اين خودروها نيز دستگاه‌هايي براي دريافت اطلاعات ارسالي از سوي چراغ‌هاي راهنمايي نصب شده است‌. بر اين اساس خودرو تشخيص مي‌دهد كه حداكثر سرعت لازم براي عبور از يك تقاطع چقدر است. اين كار باعث مي‌شود تا راننده بدون شتاب و يا كندي بيش از اندازه از چهار‌راه بگذرد. همين امر خود مي تواند ميزان مصرف سوخت را كاهش دهد‌.

 

 

آئودي قصد دارد براي تست بيشتر اين سيستم تعداد خودروهاي مجهز به آن را به 20 دستگاه افزايش داده و 50 چراغ راهنمايي ديگر را نيز وارد شبكه كند‌. تاكنون آئودي براي توسعه اين سيستم حدود 2 سال وقت و 2/1 ميليون يورو صرف كرده است‌."

 

 

8- خودروي شما مجهز به تركيبي از فناوري هاي زيرساختي خواهد بود.

 

 

دانشمندان و محققان صنعت خودرو در حال كار بر روي تكنولوژي جديدي هستند كه اتومبيل را از محيط اطراف خود آگاه مي سازد.با تركيب و استفاده از فناوري هاي GPS، رايانه هاي پيشرفته،سيستم هاي ارتباطي بيسيم و حسگرهاي موجود در خودرو،اين امكان فراهم مي شود تا خودروها تهديدهاي ممكن در سطح جاده و خيابان را شناسايي و به راننده هشدار دهند. اطلاعات سودمند ديگري از قبيل زمان سفر و شرايط آب و هوايي كه مي تواند از طريق اين فناوري در اختيار راننده قرار بگيرد به او اين اجازه را مي دهد تا به سهولت و به نحو احسن برنامه ريزي هاي لازم را براي سفر انجام دهد.البته شما مي توانيد از قبل  با استفاده از GPS و يا تلفن از گزارشات آب و هوا و ترافيك آگاه شويد. اما تفاوت در اين است كه بهره برداري از ابزارهاي اين چنيني بايد توسط راننده انجام شود كه در زمان رانندگي خطرناك است.

 

 

 --------------------------------

 

1.مدل فيورانو از معدود مدل هاي موتور جلو فراري بوده و جايگزين مدل فراري مارانللو Maranello 575 به حساب مي آيد. اين مدل كه گفته مي شود بهترين مدل ساخت فراري است در سال 2007 به عنوان بهترين سوپر اسپرت جهان شناخته شد. براي پايين تر آوردن وزن اين ماشين بدنه و شاسي آن از آلومينيوم ساخته شده است. از اين گذشته براي بالاتر بردن پايداري آن در سرعت هاي زياد كانال هايي در بدنه آن طراحي شده است. كابين فراري GTB 599 آميخته اي از يك كابين سوپر دولوكس و يك كابين سوپر اسپرت است.

 

 

پايگاه فرهنگي سرباز

 

منابع :

 

 

 

http://www.worldinfuture.com/

www.hybridcars.com › Research › Culture & Market › Hybrid Drivers

http://acoforum.org/archive/index.php?t-194-p-12.html

http://fantasticcars.persianblog.ir/post/253


تعداد بازدید از این مطلب: 453
موضوعات مرتبط: دانستنی ها , فناوری , خبرها , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








********به وبلاگ من خوش آمدید********* خدایا مرا ببخش / مرا فهمی ده تا فرامین وحکمت هایت را درک کنم/ و مرا فرصتی دیگر برای بهتر بودن ده تا دستهاو زبان تو شوم . آمین یا رب العالمین


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود